Wednesday 2 January 2013

Secantik rupa..semanis rasa!!!

LOLLIPOPS itu MANUSIA
pelbagai jenis pelbagai rupa
kadang menceriakan, kadang menyakitkan
manisnya bisa membuah cinta
bisa jua racun berbisa

LOLLIPOPS cantik dipandang
tambah menarik jika terjaga
ditutup rapi menghalang serangga jua perosaknya

kerna itulah...
LOLLIPOPS itu MANUSIA
indah lagi menawan andai terjaga
hanya dimiliki oleh yang empunya
kan berkekalan kemanisan abadi.


Apa yang pasti, lollipops sentiasa memberikan yang terbaik kepada peggemarnya kerana pem'bikin' lollipops berkehendakkan yang terbaik di atas penciptaan lollipops kepada dunia.
Jadi, ingatkah anda kenapa MANUSIA itu di "BIKIN" a.k.a dicipta? Allah S.W.T jelas memperingatkan manusia tujuan dan sebab penciptaan. Lets check it out... ayok :)



"Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat: 'Sesung­guhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi.' Mereka berkata: 'Mengapa Engkau hendak menjadikan khalifah di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menum­pahkan darah, padahal Kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan menyucikan Engkau ?' Tuhan berfirman: 'Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui.'" (QS. al-Baqarah: 30)


Maka, jom refresh balik apa yang kita lupa. Manusia tu kan original fitrahnya memang pelupa jika tak diingatkan. Jadi, bukan je kita nak tanam azam baru berderet-deret tahun baru 2013 ni, tapi kita kena ingat balik apa yang kita janjikan saat kita dihantar ke muka bumi melalui ibu bapa kita. 

Wallahualam, moga bermanfaat.

~ a'yun ~




No comments:

Post a Comment